Ignalinos kraštiečių klubo atstovus Europos parlamento narys Bronis Ropė pakvietė dalyvauti kelionėje į Briuselį, susipažinti su Europos parlamento veikla, Belgijos sostinės ir kitų miestų kultūros ir istorijos žymiausiomis vietomis, aplankyti pakeliui į Briuselį esančius miestus.

Kelionės pradžioje susipažinome su Lenkijos nuostabiu miestu, buvusia Europos kultūros sostine, Vroclavu, gėrėjomis jo naktiniais vaizdais, puikiu architektūros įžymybių apšvietimu. Viena iš įspūdingiausių vietų, važiuojant per Vokietiją, yra Eizenacho miestas su garsia, įdomia viduramžių laikotarpio Vartburgo pilimi.

Buvome labai sužavėti nuostabia Vokietijos gamta Mozelio slėnyje, Mozelio ir Reino upių santakoje esančiais miesteliais, vienu iš jų – Cohemu – susipažinome iš arčiau, gėrėjomis gausiais šiose apylinkėse augančiais vynuogynais.

Vienas iš įdomiausių kelionės miestų – seniausias Vokietijos miestas Tryras, menantis antikos, didingosios Romos imperijos laikus. Jis išlaikė įvairių amžių, įvairių epochų kultūros ir istorijos paminklus, įspūdingus romėnų laikų miesto vartus Porta Nigra, antikos laikų maudykles. O čia gimusiam Karlui Marksui net šiais metais pastatė jo jubiliejui skirtą paminklą bei surengė miesto istorijos muziejuje K. Markso gyvenimui ir veiklai skirtą parodą.

Pagaliau atvykę į Briuselį, apsilankėme Europos parlamente, kur susitikome su europarlamentaru Broniu Rope, EP administracijos darbuotojais. Bronis Ropė supažindino su EP veikla, su savo nuveiktais darbais, jo dalyvavimu komitetuose, siūlymais, labai reikalingais Lietuvai, bendradarbiavimu su kitais Lietuvos ir kitų šalių europarlamenatarais, siekiant įgyvendinti pateiktus projektus. Briuselyje vaikščiojome po centrinę Belgijos sostinės aikštę, vieną gražiausių Europoje aikščių, įrašytų į UNESCO saugomų objektų sąrašą, susipažinome su kitomis miesto įžymybėmis – Šv. Michelio katedra, Karališkaisiais rūmais, garsiausiu Briuselio piliečiu – besišlapinančiu berniuku, ir jau sukurta besišlapinančios mergaitės skulptūra.

Smagu buvo apsilankyti Europos perlais vadinamuose Belgijos miestuose - Briugėje, esančioje prie Šiaurės jūros, ir didingame viduramžių mieste Gente, kuris yra Flandrijos provincijos centras, jo gotikinėje katedroje yra brolių van Eikų „Gento altorius“ su pasaulio meno šedevru „Nusilenkimas avinėliui“ (arba „Avinėlio šlovinimas“), kurį matėme ir mes. Briugėje lankėmės Šv. Kraujo bazilikoje, kur saugoma kapsulė su Jėzaus Kristaus kraujo lašu. Briugėje ir Gente su miestų panorama susipažinome, plaukiodami valtelėmis miestų kanalais, kurių čia labai gausu.

Grįždami atgal į Lietuvą, lankėmės Vokietijos Kelno mieste ir jo didingoje gotikinėje katedroje, kuri pagal aukštį yra trečioji didžiausia bažnyčia visame pasaulyje, kelionės dulkes nuplovėme Vokietijos kurorte Bad Salzuflene esančiuose terminiuose baseinuose.

Kelionės nuotaikas ir vaizdus galima pamatyti nuotraukų galerijoje.